Kas yra “lean” gamyba?

factory, industry, pollution-3550550.jpg

Sąvoka „lean gamyba“ reiškia “lean” praktikos, principų ir įrankių taikymą kuriant ir gaminant fizinius produktus. Daugelis gamintojų taiko „Lean“ gamybos principus, kad pašalintų atliekas, optimizuotų procesus, sumažintų išlaidas, paskatintų naujoves ir sutrumpintų laiką, kol patenka į rinką sparčiai besikeičiančioje, nepastovioje, nuolat besikeičiančioje pasaulinėje rinkoje.

Daugeliui žmonių frazė „lean gamyba“ yra atliekų šalinimo sinonimas – ir atliekų pašalinimas yra neabejotinai pagrindinis bet kokios „Lean“ praktikos elementas. Tačiau galutinis „Lean“ gamybos tikslas yra ne tik pašalinti atliekas, bet ir tvariai tiekti vertę klientui.

Kad pasiektų šį tikslą, „Lean“ gamyba atliekas apibrėžia kaip viską, kas klientui neprideda pridėtinės vertės. Tai gali būti procesas, veikla, produktas ar paslauga; viskas, kas reikalauja laiko, pinigų ir talento investicijų, nesukuriančių vertės klientui, yra švaistymas. Laukimo laikas, nepakankamai išnaudotas talentas, atsargų perteklius ir neefektyvūs procesai laikomi atliekomis pagal „Lean“ apibrėžimą.

Lean gamyba – tai sistemingas metodas, leidžiantis sumažinti atliekų kiekį gamybos sistemoje, tačiau neperžengiant tam tikrų kontrolės ribų, pvz., Produktyvumo ir kokybės. Šiame straipsnyje aptarsime:

  • “Lean” gamybos ištakos
  • Lean principų supratimo svarba bet kurioje Lean praktikoje
  • Pagrindinės šiuolaikinės “lean” gamybos praktikos sąvokos

Trumpa "lean" gamybos istorija

“Lean” gamyba nėra nauja koncepcija-ankstyvosios metodo versijos gali būti datuojamos XX amžiaus pradžioje, kai pradėjo įsigalėti didelio masto surinkimo linijų gamyba. Kadangi įmonės pradėjo galvoti ne tik apie vietinį ir regioninį pasiskirstymą, nes dėl rinkos dalies konkuruoja tiek su vidaus, tiek su užsienio konkurentais, efektyvumo, nuoseklumo ir greičio poreikis paskatino mokslinį tyrimą, kaip gaminami daiktai.

LEAN projektų valdymas

„Toyota“ gamybos sistema (TGS)

Labiausiai vertas dėmesio metodas šiuo metu yra žinomas kaip „Toyota“ gamybos sistema arba TGS. Taiichi Ohno ir Eiji Toyoda, du japonų pramonės inžinieriai, laikomi „Toyota“ sistemos įkūrėjais, apibendrino sistemą siekdami šių trijų tikslų:

  • Suprojektuokite muri (apkrova)
  • Išnaikinti mura (nenuoseklumą)
  • Pašalinkite muda (atliekas)

Kitaip tariant, sutelkdamos dėmesį į proceso projektavimą ir srautą, įmonės gali sukurti sistemą, kuri tvariai sukuria daugiau vertės ir mažiau atliekų.

TGS aiškiai apibrėžia aštuonias atliekų rūšis, o tai yra naudinga sistema, kuri iki šiol išlieka svarbi “lean”gamybos srityje:

  • Perprodukcijos atliekos
  • Laiko švaistymas (laukimo / neveikimo laikas)
  • Transporto atliekos
  • Perdirbimo atliekos
  • Atsargų perteklius
  • Judėjimo švaistymas
  • Gaminių su trūkumais gamyba
  • Nepakankamai naudojamų darbuotojų atliekos

Išsiaiškinimas, kaip sistemingai panaikinti perteklinę apkrovą ir nenuoseklumą bei pašalinti atliekas, padėjo „Toyota“ išaugti iki pasaulinio milžino. Daugelis kompanijų pradėjo diegti „Toyota“ modelį, dar žinomą kaip „Toyota Way“, aiškiai nesuprasdamos jo sėkmės filosofijos.

Svarbiau už "lean" gamybos praktiką šalinant atliekas ir projektuojant perteklinę naštą bei nenuoseklumą yra valdymo principai, kuriais grindžiama ši praktika.

„Toyota Way“ apima 14 principų, kurie dažnai yra suskirstyti į šias keturias pagrindines idėjas:

  1. Ilgalaikė filosofija: priimkite valdymo sprendimus remdamiesi ilgalaike filosofija, net ir trumpalaikių finansinių tikslų sąskaita.
  2. Tinkamas procesas duos teisingų rezultatų: nenutrūkstamas proceso pabrėžimas yra labai svarbus siekiant tvariai teikti vertę. Tai reiškia, kad reikia sukurti nenutrūkstamą proceso eigą, naudojant „traukimo“ sistemą, o ne „stūmimo“ sistemą (kaip paaiškinsime vėliau), subalansuoti pajėgumus ir paklausą, standartizuoti pakartojamas užduotis ir procesus bei sukurti „sustabdyti liniją“ kultūrą. “, Kai atsiranda klaidų, kad problemas būtų galima išspręsti iškart, kai tik jos atsiranda.
  3. Sukurkite pridėtinę vertę organizacijai ugdydami savo žmones: Žmonės yra didžiausias organizacijos turtas. Investuokite į juos, palaikykite juos, skatinkite jų augimą ir pagarbiai elkitės su jais, nuolat stengdamiesi pagerinti aplinką, kurioje jie veikia. Tai apima darbuotojus, klientus, pardavėjus ir tiekėjus.
  4. Nuolatinis šaknų problemų sprendimas skatina organizacinį mokymąsi: kiekviena „klaida“ yra mokytina akimirka. Analizuodami, studijuodami ir atvirai aptardami, kada ir kaip viskas vyksta ne taip, organizacijos gali mokytis ir augti. Lyderių vaidmuo yra teikti pirmenybę mokymuisi, o ne tobulybei – patirti ir spręsti problemas, kai jos iškyla, ir dalintis patirtimi, kad tos pačios klaidos nepasikartotų.

Visas keturias šias sąvokas galima rasti šiuolaikiniuose „Lean“ gamybos diegimuose. Tačiau dvidešimtajame amžiuje TGS koncepcijos dažnai buvo pamirštamos, nes įmonės susidarė savo idėjas, kaip “lean”gamyba galėtų prisidėti prie jų sėkmės.

Bandydamos pamėgdžioti „Toyota“ sėkmę, daugelis kompanijų išvertė „lean“ į atliekų mažinimą, kampų kirtimą ir žmonių mažinimą: nenutrūkstančiai šalinant perteklių vis mažiau dėmesio skiriama visos sistemos sveikatai.

Įmonės, kurios taikė „Lean“ praktiką visapusiškiau, išryškėjo, o tos, kurios to nepadarė, kentėjo nuo žlugdančio našumo ir naujovių trūkumo bei prastos moralės.

Nors negalite galvoti apie juos kaip apie “lean” gamybos principus, kai kurias iš šių principų galite atpažinti iš savo darbo praktikos:

  • Vertės srauto atvaizdavimas
  • Paklausos (traukimo) sistema
  • Nuolatinis tobulinimas
  • Matavimas ir vizualizacija

Šios „Lean“ gamybos koncepcijos ir įrankiai leidžia organizacijoms tapti vikresnėms ir naujoviškesnėms, tuo pačiu pagerinant kokybę ir gamybos laiką.

Vertės srauto atvaizdavimas

Sąvoka „vertės srautas“ reiškia procesą, kurio reikia norint kliento užklausą paversti pristatoma verte. Vertės srauto atvaizdavimas yra to proceso analizė ir gali būti naudojamas bet kokiam procesui tobulinti, kai yra pakartojamų veiksmų, ypač kai yra keli perdavimai. Vertės srauto planavimo tikslas yra sugebėti išanalizuoti bendrą procesą ir kiekvieną jo žingsnį, sugebėti suplanuoti (pasiskolinti iš TGS) perkrovą, nenuoseklumą ir atliekas.

Kad suprastumėte, kokią vaidmenį Lean gamyboje atlieka vertės srautas, pagalvokite apie surinkimo linijos koncepciją: Kad neapdorotų dalių kolekcija taptų funkcionaliu produktu, reikia atlikti tam tikrus veiksmus. Nustatant šį vertės srautą reikia apibrėžti kiekvieną iš šių žingsnių ir tai, kur tarp jų vyksta perdavimas.

Tačiau šiuolaikiniai gamybos vertės srautai yra sudėtingesni, apimantys mechanikos ir programinės įrangos inžinierių, mokslininkų, chemikų, dizainerių ir kitų darbą. Fizinio produkto gamyba yra tik dalis daug didesnės vertės srauto. Norint patobulinti procesą, labai svarbu apibrėžti ir vizualizuoti kiekvieną iš šių žingsnių.

Didžioji dalis žimių darbo atliekų atsiranda perduodant (arba laukiant) užduotis tarp komandos narių, o ne pačių veiksmų metu.

Neefektyvūs informacijos perdavimo darbai gali atrodyti ne kaip automobilių surinkimo linijos kliūtys, tačiau jie duoda tą patį efektą: sumažėja produktyvumas, pervargsta darbuotojai ir prastesnė darbo kokybė.

Analizuoti neefektyvumą ir imtis priemonių jiems pašalinti organizaciniu lygmeniu yra pirmas žingsnis siekiant tapti lieknesniam. “Lean” veiksmai gali būti sutelkti į konkrečius logistinius procesus arba apimti visą tiekimo grandinę.

Pvz., SKU analizė atrodytų taip: pirmiausia vizualizuojamas kelias ir įvertinami visi dalyviai nuo medžiagų tiekėjų iki vartotojo, prieš atliekant spragų analizę, siekiant nustatyti būtinus tolesnius žingsnius, kaip pagerinti vertės srautą ir pasiekti tikslas. Tada laikui bėgant visoje tiekimo grandinėje bus atlikti nedideli patobulinimai, didinant organizacinį mokymąsi ir supaprastinant to SKU kūrimo procesą.

1 komentaras apie “Kas yra “lean” gamyba?”

  1. Atgalinis pranešimas: Kaip organizuoti gamybą? ~ Zeta-Lab ~ Elektronikos Projektavimas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Shopping Cart