Lean projektų valdymo metodais siekiama organizuoti įmones, kad jos atitiktų faktines rinkos sąlygas ir reikalavimus, pakeisdamos jų funkcinį ir organizacinį išdėstymą. „Lean“ principais šis tikslas pasiekiamas šlifuojant įmonės valdymo stilius ir sutelkiant dėmesį į geresnį darbuotojų mokymą.
3 „Lean“ ramsčiai
Pasak tarptautiniu mastu pripažinto „Lean“ valdymo eksperto Paulo Akerso, „Lean“ įgyvendinimo esmė yra trys ramsčiai. Be jų, „Lean“ sistemos laikymasis tampa varginantis ir dažnai neproduktyvus projekto valdymas .
Išmokite pastebėti atliekas
Kasdieniai patobulinimai
Įveskite patobulinimus
1. Išmokite pastebėti atliekas
Atliekos yra visur ir didžiąją laiko dalį yra išsklaidytos darbo sraute. Svarbiausia yra nustatyti 8 LEAN atliekas, nes problema niekada negali būti išspręsta, jei ji nebus nustatyta. Apskritai, „Lean“ sistemoje buvo nustatytos septynios skirtingos atliekos.
2. Kasdieniniai patobulinimai
Nustačius atliekas, galima jas stengtis mažinti kasdien. Nes iš karto negalima visiškai pašalinti jokių atliekų. Taip pat atliekų pašalinimas ir mažinimas buvo tęsiamas visą produkto gamybos ir tiekimo linijos laikotarpį. Taigi mažos ir nuoseklios kasdienės pastangos yra raktas į atliekų kontrolę.
3. Įveskite patobulinimus
Nors tai gali pasirodyti keista, įrašymas „prieš“ ir „po“ patobulinimų, pageidautina vaizdo įrašų pavidalu, labai padeda pagreitinti ir plėsti jūsų organizacijos kultūrą. Vaizdo įrašai gali būti prieinami visiems organizacijos nariams ir gali būti standartizavimo patobulinimų priemonė.
5 „Lean“ projektų valdymo principai
Lean projektų valdymo principai iš esmės yra skirti tobulinti procesą, o tai reiškia, kad jie yra orientuoti į procesą. Bandant įgyvendinti šiuos principus, svarbiausia rūpintis nuosekliu ir tvariu proceso srauto tobulinimu.
Lean projektų valdymo privalumai
Keletas pagrindinių „Lean“ diegimo privalumų yra šie:
Patobulintas darbo jėgos įtraukimas
Daugelis pramonės šakų susiduria su atsiribojusių darbuotojų problema, kurie niekaip neprisideda prie našumo didinimo. Šią problemą tiesiogiai sprendžia „Lean“, nes kultūroje, kurioje nuolatinis tobulėjimas yra tikslas ir visi darbuotojai gali imtis iniciatyvos, sumažėja atjungtų darbuotojų skaičius.
Priežastis paprasta, darbuotojai gali tiesiogiai ištaisyti problemas, kurios trukdo darbui ir sukelia vangumą darbo eigoje.
Mažesnė darbuotojų apyvarta
Kultūroje, kurioje darbuotojams suteikiamas didesnis vaidmuo ir iniciatyva, sukuriamas priklausomybės jausmas, nes darbuotojai gali pasiekti sėkmės prisidėdami prie įmonės našumo. Tai, savo ruožtu, taupo įmonės išteklius, skirtus naujų darbuotojų įdarbinimui, įdarbinimui ir mokymui.
Konkurencinis pranašumas
Įmonės, siekiančios nuolat tobulėti, natūraliai gamina rinkoje geresnius ir konkurencingesnius produktus, kurie yra bendrovės pelno šaltinis ir teigiamas „Lean“ valdymo sistemos rezultatas.